L’ABP en Grups Grans

Per què grans grups?

Tot i que el mètode ABP va ser concebut en el seu inici per al treball en grups petits, la limitació de recursos (humans i/o materials) moltes vegades impossibilita aquesta aplicació i per això cal considerar l’ús de l’ABP en grups grans.

La dinàmica del cicle d’aprenentatge en grans grups

La dinàmica del cicle d’aprenentatge per a grups grans s’estructura entre tres i cinc sessions d’uns 60 minuts cada una. Esquemàticament:

Primera sessió:

Es presenta la situació-problema i es realitzen sub-agrupacions d’uns 10 participants aleatoris cadascuna, que treballaran com a grups petits dins el gran grup.

Cada grup, prèvia discussió, identifica els temes i objectius que seran rellevants per a ells en la situació proposada.

Posteriorment, un representant de cada grup presentarà els resultats al gran grup aula que, amb l’ajuda del docent, ha d’identificar aquells temes que seran de preparació individual i aquells altres temes més conceptualment complexos que requeriran un presentació (classe magistral) per part del docent.

Segona sessió:

El docent exposa la lliçó magistral prevista, amb espai per a preguntes i comentaris.

Tercera sessió:

Cada un dels grups petits reflexiona sobre els aprenentatges realitzats i els objectius assolits, identificant si és el cas, àrees de dubtes o que necessiten aclariment o de nova exploració.

Posteriorment, es comparteixen al gran grup aula per seleccionar, entre tots, aquells aspectes que convingui aclarir o explorar.

Quarta sessió:

Nova exposició del docent sobre els temes o àrees acordades en la sessió anterior.

Cinquena sessió:

Aclariment per als últimes dubtes que poguessin quedar i revisió dels objectius complerts.


Article sota Metodologia a eFormació

Si ho vols compartir: