Es pot aprendre amb les xarxes socials?
Aquesta és la pregunta sobre la que vam intentar reflexionar el passat 15 de novembre a la sessió de l’IDES-Gi-XS al Rectorat de la UAB.
Per a aquesta reflexió vaig preparar una presentació titulada Aprenentatge i TICs, sortint de l’armari, en la que intentava fer evident quines eren les semblances i les diferències, en relació a l’aprenentatge, entre dues estructures TIC diferenciades: d’un banda l’aula virtual dins un EVA (Entorn Virtual d’Aprenentatge) i de l’altra el PLE (Entorn Personal d’Aprenentatge) com a conjunt d’eines més obertes i quotidianes, entre les que hi comptaríem les xarxes socials.
Al llarg de la presentació però, vam anar fent evident que, de fet, no parlàvem de tecnologies, sinó d’aprenentatge. I ambdues estructures es revelaven com a complementàries i còmplices en aquest aspecte:
conèixer es fer connexions i aprendre és construir xarxes
la xarxa és més potent que el node
Vegeu-ne la presentació en prezi:
O, si ho preferiu, el vídeo que es va gravar de la sessió: aquí (a partir del minut 11:05)
Apunts sota Aspectes Generals a l’eFormació
Si ho vols compartir: