Com estimular l’aprenentatge? en presencial, en online…
En el context de la 4a Jornada Hèlios Pardell sobre Acreditació en Formació Continuada organitzada pel Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries (CCFCPS), i juntament amb el Dr.Jordi Palès Argullós (Catedràtic de Fisiología. Departament de Ciències Fisiològiques I. Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona), vaig participar com a ponent en la Conferència titulada Com estimular l’aprenentatge?
Tot i que la Conferència estava pensada inicialment en dues parts, una primera sobre com estimular l’aprenentatge a l’aula presencial i una segona sobre com fer-ho a l’aula virtual, donat que ambdós ponents partíem dels mateixos principis de l’aprenentatge centrat en qui aprèn, vam decidir construir la presentació a partir d’un únic fil conductor: l’aprenentatge és un, i les modalitats presencial i online son contextos i eines diferents on desenvolupar-lo.
Així, si considerem que l’aprenentatge és un procés
- constructivista,
- autodirigit,
- col·laboratiu i
- contextual,
quines implicacions té cada un d’aquest aspectes en la docència? quines a la presencialitat? quines a la formació online? son diferents?
Aquests van ser els punts al voltant dels quals reflexionava la nostra presentació. Vegeu-la aquí:
Al final, i només a títol nominatiu, una breu pinzellada d’algunes ”noves metodologies” que podrien ser interessants a l’hora d’atendre l’aprenentatge.
Apunts sota Aspectes Generals a l’eFormació
Si ho vols compartir: